|
2007-10-05 16:09:05, péntek
|
|
|
|
|
|
Lajdi Tamás: Rengnum Marianum katonája
(A Szent Korona országa a Mennyei Ország)
A Szent Korona Tan: abszolut megváltoztathatatlan és megingathatatlan, nem ember által alkotott törvényeken nyugszik, nem siet megvalósulni, nem kapkod, ugyanakkor sosem késik el érvényesülni. Szellemisége mindig akkor válik tömegeket megmozgató napi gyakorlattá, amikor a húr a magyar hangszeren pattanásig feszül. Tehát akkor, amikor szükséges. Ekkor mindig történik valami jelentős esemény a Szent Koronával kapcsolatban is, mely mintegy isteni jelzésként halad a sorssal szembenéző magyarság történelmi vándorútján. A Magyar Szent Korona dicsőségének felkelése, majd testének romlása, egyértelműen és prófétikus módon, megelőzi a magyar nemzeti sors párhuzamos változásait, alkalmanként pedig saját sorsának fordulataival -utólag- reagál a magyar lelki süllyedésre, nyomorodásra. Ez a megszentelt Személy hordozza ugyanis a nemzet számára az áldást, s a nemzet Istentől való elfordulásaikor ez az áldásos sugárzás is csökken. Olyan jelenség ez, mint amikor az ember hátat fordít a fénynek s az árnyékra koncentrál, s a fény jelenléte látszólag megfogyatkozik a számára e pillanatban. József Attila fogalmazza meg ezt a pszihózist, egy 2 soros versében, melyben így fogalmaz: "Az Isten áll a hátam mögött, s én megkerültem érte a világot." Mert amennyiben -allegóriával élve- a nép alkotja a testet, a nemzet a lelket adja hozzá, a Korona-eszme érvényre jutása hordja magában az áldásos élet lehetőségét a magyar nemzet számára.
A Szent Korona azon elv alapján működik, melyet történelmi szükségszerűségnek nevezünk: se nem korábban, se nem későn, mindig mindent a megfelelő időben. Ez a szó foglalja magában tán leginkább a Korona kisugárzási elvét, hogy "sem előbb, sem utóbb", hanem pontosan akkor, amikor a kibácsátott energia, a kilőtt nyíl, a legoptimálisabb módon, a legrövidebb úton és a legkevesebb súrlódással, pontosan a célkereszt közepébe talál. Ezért ez a szükségszerűségi elv annak az embernek a számára, aki a múltat csak szubjektumán átszűrve, tehát minden objektivitást mellőzve raktározza el, s a jelent éppen csak megéli, a jövőt pedig előre nem láthatja, érthetetlen, kiszámíthatatlan dolognak tűnik. Ha a magyar "történelmi szentek" (önmagában különös fogalom) sorát vizsgáljuk, rajtuk keresztül méginkább nyilvánvalóvá válik ez a misztikus szisztéma, amelyben a magyar nemzet életét folytatja. Ezeknek a szenteknek a szentsége ugyanis mind a római egyház, mind a keleti orthodoxia szentségi gyakorlatától eltérő alapokon nyugszik.
Árpád-házi szentjeink ugyanis nem kereszténységük, nem a valamelyik egyházhoz tartozandóságuk, hanem a dinasztiában mindig újra felbukkanó, felülről kapott küldetésük teljesítése miatt szentek. Ez az életszentség tehát soha nem az egyházzal, az egyház által tanítottak betartásával, hanem minden esetben a Magyar Szent Korona által képviselt és közvetített apostolsággal áll összefüggésben. Ez alapján mintegy szentenciaszerűen definiálhatjuk a következőket : Szent István, László, Erzsébet, Margit s a többi Árpád-házi szentünk szentsége, egyrészt Turuldinasztiabeliségük, másrészt magyar népiségük, nemzeti létük adottsága, következménye, melyet a római kereszténység is akarva-akaratlan el kell ismerjen, mert e szakralitás mögött meglehetősen nagy erő, hatalom és az egész Egyház, illetve az emberiség számára szóló jelentés és jelentőség áll. Mivel adottságról van szó, azt valakitől kapták. Ha valakitől kapták, s ha ez nem az emberi szférából, hanem "felülről" jött, akkor Istentől jött, s ha ez a dinasztiabeli szentség a Magyar Szent Korona szentségével áll szoros összefüggésben, akkor a Magyar Szent Korona maga kell, hogy az a személy legyen, akitől az életszentség jön, tehát ebben a szent ereklyében benne él Isten személye, Isten létszentsége.
Történelmünk jeles időszakaiban ugyanígy bukkanhatunk Szent Koronánk szentségi jelenlétének jelentős vonatkozásaira. Amikor 1608-ban az elmebeteg Habsburg Rudolf helyett a magyarság II.Mátyást választja királyul, a Pozsonyba összesereglett magyar nemesség és köznép hatalmas tömegei szinte eksztatikus örömben kiáltozzák: "Légy üdvözölve hazánknak isteni ereje! Győzelem pecsétje! Krisztus képe!", minden magyar lélek és élet, mint a napraforgó tányérja a Napra, a Magyar Szent Korona eszmeiségére hangolódik. De hiszen ezen a szakrális tárgyon látható elölnézetben "Krisztus képe"! Mind a magyar, mind az európai germán hagyomány azt tartja, hogy a "Magyar Szent Koronát angyal hozta az égből", s például az 1931-ben nyomott ezüst kétpengős is ezt a csodálatos eseményt ábrázolja. Mi tudjuk, hogy ezt a szellemi lényt a keresztény hagyomány Gábrielnek nevezi, akinek nevében benne foglaltatik az ős-szkíta, a mai történelemtudományban "phöniciainak", "kánaánitának" nevezett hithagyomány ÉL-jének, azaz Élő Istennek, Jézus Istenének a neve, ami mutatja, hogy ez a név nem a zsidó vallási tradicióból nőtt ki. Gábriel angyal (görög angelos = küldött) az arkangyali karból Isten jó híreinek közvetítője. Ő viszi el Máriának is a szeplőtelen fogantatás örömhírét, de ő hozza el a magyaroknak a magyar-táltos apostolság Szent Koronáját is, mely események nagyjából megegyeznek egymással, ti. ebben az aktusban is Jézus születik a világra. De erről még később bővebben szót ejtünk a dolgozat folyamán.
Másik hagyományunkról a XVIII. sz. legelején nyilatkozik meg egy jezsuita prédikátorunk, Csete István, aki elmondja a Magyar Szent Koronát illetően: "Elsőben, hogy apostoli, másodszor, hogy angyali ajándék, harmadszor, hogy Szűz Mária kezében és szabad hatalmában áll annak adni, akinek tetszik..." Mindezekből nyilvánvaló, hogy Szent Koronánk és rajta keresztül magyar történelmünk, az abban élő és megnyilvánuló emberi tapasztalat alapján, melyet vitatni lehet, de megcáfolni soha, szentséggel átitatott, nem e földről származó, és ami a legfontosabb, mindeme vonásai alapján: Isten Mennyei Birodalmának erejét hordozó tárgy. Amikor tehát a Magyar Szent Koronánkban hittel bízó magyar ember a saját jövője jobbra fordulásában reménykedik, amikor ennek a meggyőződésnek az útján sorsára indul, tudnia kell/kellene, hogy jó törekvései biztonságosan célba is érnek, de az előtte álló út hossza és a körülötte zajló időjárási viszonyok meghatározása nem az ő kezében vannak. Ebben a szentségben rejtezik Istentől kapott erőnk, tehát ez a személy a magyar élet irányítója, a magyar életerő forrása. Jelenléte azonban nem csupán a magyar életre van kihatással az emberi világban. A Magyar Szent Korona egyben, a gonosz-, a Sötétség Fejedelme fölötti győzelemnek biztosítéka, letéteménye is, tehát világtörténelmi és egyben üdvtörténeti szerepe és feladata is van. Ennél fogva Koronánk magába foglalja a reményt is, amely nélkülözhetetlen a továbbéléshez, a feltámadáshoz, az ember arcának porból való felemeléséhez. Mi tehát ennek a Koronának a végső titka?
A Teremtő Isten képét hordja magán a Korona "koponyatetején", ahol az értelem hatalma nyugszik. Ez a tárgy hatalmas jelentőséget kap majd a történelem végső fázisában, amikor a mindent megrengető társadalmi-természeti detonáció nyomán felszálló porból Isten felemeli a hullott, porba taszított emberarcot a napfénybe.
Az Üdvözítő ezen az ábrázoláson mindenféle ember alkotta hivatalok, szervezetek, egyházak fölött álló módon, mindenféle teológiai tanítást, dogmatikus rendszert mellőzve van jelen egy trónuson, melynek egyik oldalán a Hold, a másik oldalán a Nap áll, amely az isteni mag körül tehát a világmindenség belső rendje újra rendeződik. A Magyar Szent Korona többek között annak a pillanatnak a várakozását is megjeleníti, amikor a világmindenség erői és törvényei megrendülnek, s az anyagnak a pusztulásra hangolódott futása irányt vált, s a kozmosz törvényei átrendeződnek. Amikor a visszatért Fény mintegy "korona-abroncsba" fogja a világot, s helyreáll az Isten Országának egykor volt mértéke a világban, és kinyílik az Élet Könyve, hogy a tavaszi, megéledő szél fúvásában felolvassák az élők neveit. Akkor fény önti el a világot, mely megszüntet minden árnyékot, szennyet, bajt, félelmet, ferdületet, keserűséget. Ennek az Új Rendnek, a fölre szálló Mennyei Birodalomnak ad evilági, történelmi realitást a Magyar Szent Korona létezése.
A Magyar Szent Korona hatalmát illetően el kell mondanunk, hogy szentsége nem evilági törvénykezés függvénye. Árpád-házi Szent Erzsébet kivételével, akit a Szentszék avatott szentté a római kánon alapján, minden már Árpád-házi szentünket, magát Szent István királyt is, a Magyar Szent Korona címén avatták szentté. Hogy ez milyen mértékben múlta felül a római kánonjogot is, arra kiváló példa, hogy a Magyar Szent Korona örökös szentségi jogán az azzal beavatott magyar király vétójoggal rendelkezett a pápaválasztást illetően is. I.Ferenc József császár magyar királlyá koronázása nyomán egy alkalommal élt is ezzel a jogával. Így a Magyar Szent Korona egy - a római egyház által kinyilvánítható szentségnél - jóval magasabbrendű törvényt jelenít meg, melynek megszentelő hatalma, király híján, az egész magyar nemzetre, azaz a Szent Korona minden tulajdonára eredendően születési jogon kiterjed. Aki ennek tudatában él, annak hazája már a Jézus által megigért Mennyei Ország.
Az "Ébredés" c. sorozatban jelent meg
Lajdi Tamás: Regnum Marianum katonája (I.rész) c. füzete,
melyből készült e kivonat.
A füzet csak megrendelés útján kapható itt:
Ambrus Pál
Tel.: 66 / 440 267
Email: brusman@freemail.hu
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: kiszámíthatatlan, nélkülözhetetlen, szükségszerűségi, megingathatatlan, tartozandóságuk, kereszténységük, legoptimálisabb, hagyományunkról, kinyilvánítható, elfordulásaikor, világtörténelmi, összefüggésben, megfogyatkozik, vonatkozásaira, világmindenség, összesereglett, definiálhatjuk, meggyőződésnek, pápaválasztást, koponyatetején, apostolsággal, meghatározása, feltámadáshoz, objektivitást, megnyilvánuló, következménye, biztonságosan, nyilvánvalóvá, kereszténység, gyakorlatától, továbbéléshez, átrendeződnek, prédikátorunk, dinasztiabeli, felemeléséhez, fordulataival, magyar hangszeren, sorssal szembenéző, magyar nemzeti, magyar lelki, megszentelt Személy, nemzet számára, nemzet Istentől, áldásos sugárzás, ember hátat, árnyékra koncentrál, fény jelenléte, hátam mögött, lelket adja, áldásos élet, magyar nemzet, megfelelő időben, Szent Korona Tan, Lajdi Tamás, Rengnum Marianum, Szent Korona, Mennyei Ország, Szent Koronával, Magyar Szent Korona, József Attila, Szent István, Szent Koronánk, Habsburg Rudolf, Magyar Szent Koronát, Jézus Istenének, Szent Koronáját, Csete István, Szűz Mária, Isten Mennyei Birodalmának, Magyar Szent Koronánkban, Sötétség Fejedelme, Teremtő Isten, Isten Országának, Élet Könyve, Mennyei Birodalomnak, Árpád-házi Szent Erzsébet, Ferenc József, Regnum Marianum, Ambrus Pál,
|
|
|
|
magyar hangszeren, sorssal szembenéző, magyar nemzeti, magyar lelki, megszentelt Személy, nemzet számára, nemzet Istentől, áldásos sugárzás, ember hátat, árnyékra koncentrál, fény jelenléte, hátam mögött, lelket adja, áldásos élet, magyar nemzet, megfelelő időben, kibácsátott energia, kilőtt nyíl, legoptimálisabb módon, legrövidebb úton, legkevesebb súrlódással, célkereszt közepébe, múltat csak, jelent éppen, jövőt pedig, misztikus szisztéma, szentsége ugyanis, római egyház, keleti orthodoxia, valamelyik egyházhoz, dinasztiában mindig, életszentség tehát, egyház által, többi Árpád-házi, római kereszténység, egész Egyház, emberiség számára, emberi szférából, dinasztiabeli szentség, szent ereklyében, elmebeteg Habsburg, napraforgó tányérja, szakrális tárgyon, európai germán, 1931-ben nyomott, csodálatos eseményt, szellemi lényt, keresztény hagyomány, zsidó vallási, arkangyali karból, szeplőtelen fogantatás, magyar-táltos apostolság, dolgozat folyamán, jezsuita prédikátorunk, saját jövője, útján sorsára, előtte álló, körülötte zajló, szentségben rejtezik, magyar élet, magyar életerő, magyar életre, emberi világban, ember arcának, végső titka, értelem hatalma, tárgy hatalmas, történelem végső, mindent megrengető, ábrázoláson mindenféle, másik oldalán, világmindenség belső, világmindenség erői, pusztulásra hangolódott, kozmosz törvényei, visszatért Fény, élők neveit, fölre szálló, római kánon, római kánonjogot, azzal beavatott, pápaválasztást illetően, egész magyar, füzet csak, kiszámíthatatlan, nélkülözhetetlen, szükségszerűségi, megingathatatlan, tartozandóságuk, kereszténységük, legoptimálisabb, hagyományunkról, kinyilvánítható, elfordulásaikor, világtörténelmi, összefüggésben, megfogyatkozik, vonatkozásaira, világmindenség, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1767
- e Hét: 7275
- e Hónap: 15879
- e Év: 51820
|
|
|